Τι αληθινά γνωρίζουμε για το έγκλημα και την εγκληματικότητα, τη βία και τη παραβατικότητα; Είναι όλες οι παρεκκλίνουσες συμπεριφορές «εγκλήματα»;Ποιος είναι τελικά ο εγκληματίας; Ποιοι παράγοντες ωθούν κάποιον σε μια εγκληματική πράξη; Ποιος ο ρόλος των θυμάτων στην αντιμετώπιση του εγκλήματος; «Σωφρονίζει» το σωφρονιστικό μας σύστημα; Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Εγκληματολογία είναι μια ασυνήθιστη επιστήμη που προσπαθεί να εξαλείψει το ίδιο το αντικείμενο μελέτης της!

7 Αυγ 2016

Tο έγκλημα στο Κορωπί, οι φόνισσες και...οι "μπερδεμένες" ζωές μας. Ένας εγκληματολογικός σχολιασμός για την ΆΓΝΟΙΑ.

  Της Ερασμίας Μπίτσικα, Αύγουστος 2016
  Ολοένα και περισσότεροι φόνοι και αυτοκτονίες εκτελούνται το τελευταίο διάστημα στην χώρα μας από “μπερδεμένους” ανθρώπους. Άνδρες και γυναίκες που βιαιοπραγούν από πάθος, ζήλεια, αδυναμία να ελέγξουν καταστάσεις, από “ερωτικό καρκίνο”, όπως πολύ εύστοχα έχει ειπωθεί, αν και μάλλον ο έρωτας έχει προ πολλού πετάξει μακριά... 
  Το έγκλημα στο Κορωπί δεν πρέπει να μείνει ασχολίαστο και να περάσει αδιάφορα ως άλλο ένα έγκλημα που μας φανερώνει η αστυνομική επικαιρότητα. Βία, φόνος, απόπειρες δολοφονικές, παιδιά-μάρτυρες και γείτονες/συγγενείς που γνωρίζουν νομίζοντας ότι αυτό δεν θα συμβεί πότε στο δικό τους σπίτι. 

Δημοσιογράφοι υπό την επήρεια...αταβισμού.
  Ο τρόπος παρουσίασης της τραγωδίας από τα ΜΜΕ είναι ο συνήθης. Βία, αίμα και αρρωστημένες ερωτικές σχέσεις που αυξάνουν την τηλεθέαση και αφήνουν σοκαρισμένους τους θεατές να οικτίρουν την μοίρα των παιδιών. Μάλιστα, σε ένα από τα πρώτα δημοσιογραφικά άρθρα λίγη ώρα μετά το έγκλημα έγινε συσχετισμός κληρονομικός της φόνισσας του Κορωπίου με την γιαγιά της που είχε κάψει ζωντανό τον σύζυγο-βιαστή της πριν από 50 χρόνια! Πολύξεροι δημοσιογράφοι ως Εγκληματολόγοι εν δράσει! 
  Το έγκλημα στο Κορωπί είναι όντως μια “μπερδεμένη” κατάσταση, αλλά ουδόλως οφείλεται στο εγκληματικό γονίδιο που κληροδότησε η γιαγιά στην εγγονή! Μα, πως μπορεί να εξηγηθεί με “αταβιστικό” τρόπο ο φόνος μιας γυναίκας-μητέρας δύο παιδιών από μια άλλη γυναίκα-μητέρα δύο βρεφών, η απόπειρα δολοφονίας δύο γονέων από έναν άλλον γονέα-πατέρα, πώς μπορεί να ερμηνευθεί ένας ολόκληρος κύκλος βίας και επιθετικών συμπεριφορών μπροστά σε ανήλικα παιδιά που μαθαίνουν να επιλύουν διαφορές με αγαπημένα πρόσωπα με θυμό, ένταση και σωματικό πόνο, επειδή πενήντα χρόνια πριν ένας πρόγονός τους δολοφόνησε έναν άλλον άνθρωπο από άλλα αίτια; 
   Η εκτίμησή μου είναι ότι το συγκεκριμένο έγκλημα και πολλά άλλα της ίδιας κατηγορίας αφορούν στην Άγνοια των δραστών. Το ρητό η άγνοια σκοτώνει, ισχύει ολοκληρωτικά, όμως ποια άγνοια...;Πρόκειται για την άγνοια του εαυτού! Άραγε, ποια εγκληματολογική θεωρία μπορεί να συμπεριλάβει την άγνοια αυτή στους εγκληματογόνους παράγοντες; 

Η γνώση, η άγνοια και η Φιλοσοφική Εγκληματολογία. Μια διαφορετική εξήγηση για το έγκλημα.
  Τραγωδίες που χτυπούν την πόρτα οικογενειών ανεξαρτήτως κοινωνικής, οικονομικής και μορφωτικής κατάστασης, ανεξάρτητα από θρήσκευμα, γένος, φύλο, φυλή, πολιτικές πεποιθήσεις,